Quantcast
Ubisoft biedt excuses aan voor gebruik van vlag van groep in Assassins Creed kunst
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Ubisoft biedt excuses aan voor gebruik van vlag van groep in Assassins Creed kunst

Jul 09, 2024 1:23 PM

Ubisoft heeft onlangs zijn excuses aangeboden voor het gebruik van een vlag van een Japanse historische re-enactment groep in de concept art voor "Assassin's Creed Shadows", zonder toestemming. Dit incident werd ontdekt door fans die opmerkten dat de vlag identiek was aan die van de Sekigahara Teppo-tai, een vrijwillige groep die optreedt op festivals. Deze fout is publiekelijk erkend door Ubisoft Japan via X/Twitter. Ubisoft heeft beloofd de afbeelding niet meer te gebruiken, behalve in de fysieke artbook van de Collector's Edition. "Assassin's Creed Shadows" werd in mei 2024 onthuld en speelt zich af in Japan, waar spelers kunnen kiezen tussen twee hoofdrolspelers: de ninja Naoe en de historische samurai Yasuke. De game wordt uitgebracht op 12 november 2024 voor speciale edities, en op 15 november 2024 voor de standaard editie.

Waarom gebruikte Ubisoft de vlag van de Sekigahara Teppo-tai zonder toestemming?

Ubisoft streeft ernaar om de wereld van "Assassin's Creed Shadows" zo authentiek mogelijk te maken, maar heeft erkend een fout te hebben gemaakt door de vlag zonder toestemming te gebruiken. Zij hebben inmiddels hun excuses aangeboden en toekomstige gebruik van de afbeelding stopgezet.

"Assassin's Creed Shadows" zal zich richten op twee hoofdrolspelers. Naoe, een stealthy shinobi, vertegenwoordigt de traditionele Assassin's Creed gameplay, terwijl Yasuke, geïnspireerd door een echte historische figuur, zorgt voor een meer actiegerichte speelstijl. Yasuke was een Afrikaanse krijger die samurai werd in Japan rond de late 16e eeuw. Zijn verhaal biedt een unieke historische invalshoek die nog niet eerder in de franchise is behandeld.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen