Quantcast
UBISOFT hint naar de toekomst van game-interactie met Neo NPC-prototype
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

UBISOFT hint naar de toekomst van game-interactie met Neo NPC-prototype

Mar 19, 2024 4:00 PM

Ubisoft, de maker van Assassin's Creed, heeft onlangs 'Neo NPCs' onthuld. Dit is een nieuw prototype voor generatieve AI in videogames die spelers toelaat mondelinge gesprekken te voeren met NPC's. Met deze technologie, gedemonstreerd tijdens de Game Developers Conference in San Francisco, kunnen spelers direct spreken met NPC's. Het prototype werd getoond middels een demo waarin de speler als een nieuw lid van een verzetsgroep met een karakter genaamd Bloom interacteerde. De gesprekken waren gebaseerd op echte spraak, in plaats van een traditionele dialoogboom. Het systeem maakt gebruik van technologie van Nvidia en Inworld AI, en combineert meerdere AI-implementaties, zoals spraak-naar-tekst analyse en real-time gezichtsanimatie.

Ondanks dat Neo NPCs momenteel nog in de prototypefase zijn, geeft de technologie een blik op hoe toekomstige game-ervaringen eruit kunnen zien. Door gebruik te maken van AI kunnen toekomstige games een sprong maken vergelijkbaar met de overstap van 2D naar 3D, of van gesloten werelden naar open werelden, en aldus geheel nieuwe soorten games en ervaringen bieden.

Wat betekent de introductie van 'Neo NPCs' door Ubisoft voor de toekomst van gaming?

De 'Neo NPCs' staan voor een nieuw tijdperk van interactie binnen videogames, waarin spelers via gesproken taal natuurgetrouw met niet-speelbare karakters (NPC's) kunnen communiceren. Dit zou kunnen leiden tot diepere narratieve ervaringen en meer meeslepende spelwerelden waarin de speler een actievere rol heeft in het dialoog en besluitvormingsprocessen binnen de game.

Ubisoft is een grote speler in de videogame-industrie, bekend van franchises zoals Assassin's Creed, Far Cry en Rainbow Six. De onthulling van deze innovatieve technologie toont Ubisoft's toewijding aan het ontwikkelen van nieuwe en geavanceerde manieren om narratieve ervaringen in games te verrijken. Met hun expertise in game-ontwerp en verhalen vertellen, zou Ubisoft een leider kunnen zijn in het toepassen van AI in interactieve entertainment.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen