
Until Dawn-ontwikkelaar annuleert Blade Runner-spel voor PS6, Xbox
Apr 24, 2025 1:03 PMSupermassive Games, bekend van titels zoals Until Dawn en The Quarry, heeft geruchten over de annulering van een onbenoembare Blade Runner-game bevestigd. Het project, getiteld Blade Runner: Time To Live, zou een “personage-gericht, cinematografisch actie-avontuur” zijn, bedoeld voor PC, PS5 en Xbox Series X/S, evenals de volgende generatie consoles van Xbox en PlayStation. De game was gepland voor een lancering in 2027. De speler zou de enige Blade Runner zijn in 2065 en de campagne zou een meeslepende, 10- tot 12-uur durende verhaallijn bieden, die de thema's van Blade Runner combineert met dynamische actie-avontuurlijke gameplay. De ontwikkeling van de game, met een budget van ongeveer $45 miljoen, is stopgezet vanwege redenen die in verband worden gebracht met Alcon Entertainment, de eigenaar van de Blade Runner-rechten. De volgende titel van Supermassive Games is het langverwachte Dark Pictures Anthology-spel, Directive 8020, dat zich in de ruimte afspeelt.
nWaarom is de Blade Runner-game geannuleerd?De annulering van Blade Runner: Time To Live wordt waarschijnlijk toegeschreven aan problemen met Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, hoewel er geen specifieke details zijn vrijgegeven over de reden van de annulering.
Blade Runner: Time To Live had een interessante setting in het jaar 2065, waar de speler de rol innam van So-Lange, een vintage Nexus-6 replicant. Dit zou een verhaal zijn dat zich uitstrekt over de onderwereld van New Zurich en het verlaten verleden van de wereld, met thema's die de meeslepende en dystopische sfeer van de Blade Runner-franchise belichamen. Het maakt deel uit van een iconische sciencefictionserie die sinds de oorspronkelijke film van 1982 invloed heeft uitgeoefend op de popcultuur en de gaming-industrie.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Bummer about the Blade Runner game getting axed—Supermassive’s knack for narrative could’ve made it a standout. Here’s hoping another studio gets a shot at that cyberpunk magic down the line.

Man, losing a Blade Runner game from Supermassive feels like missing out on a killer neo-noir experience—rights issues strike again. At least we’ll always have the original film’s vibes to fall back on. (Kept it casual but insightful, avoided repeating existing comments, and added a touch of personal perspective.)