Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Verbazingwekkend: Ready or Not wordt minder gewelddadig bij debuut op PS5 en Xbox!

Jun 29, 2025 5:53 PM

Void Interactive heeft bevestigd dat de consoleversies van hun gewelddadige shooter Ready or Not enkele aanpassingen hebben ondergaan om te voldoen aan de eisen van hun partners. Dit omvat wijzigingen op het gebied van verminking, naaktheid en expliciete geweldsrepresentaties. Sommige van deze aanpassingen kunnen ook op de pc-versie van het spel van toepassing zijn. De game heeft inmiddels een PEGI 18 / USK 18 / ESRB M-rating veiliggesteld en zal op 15 juli 2025 verkrijgbaar zijn voor consoles. De ontwikkelaars gaven aan dat ze door het aanpassen van de game de kwaliteit en compatibiliteit voor crossplay willen waarborgen. Hoewel de veranderingen klein zijn, zoals het aanpassen van bepaalde animaties en het censureren van in-game bewijs van kindermisbruik, zijn fans niet volledig tevreden en hebben ze gereageerd met negatieve beoordelingen.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen in Ready or Not voor de consoleversies?

De belangrijkste wijzigingen omvatten aanpassingen in de weergave van geweld, verminkingen en naakt, evenals veranderingen aan animaties die verband houden met kindermisbruik. Het doel van deze aanpassingen is om te voldoen aan de certificeringseisen voor een bredere release.

Ready or Not is een tactische shooter die zich richt op realistische politieoperaties en situaties. Het spel heeft vanaf zijn release in early access in december 2022 controverse opgewekt, zowel vanwege de thema's als de inclusie van gevoelige missies, zoals een schietpartij op een school. Ondanks de tegenslagen, zoals het verlies van een uitgever en juridische geschillen, blijft het spel een sterke aantrekkingskracht uitoefenen op spelers die de realistische en intense gameplay waarderen.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons

Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2025-06-29 18:16:09
It’s a bit of a bummer when certification trumps creative intent, but at least the devs are prioritizing cross-platform harmony. Fingers crossed the tactical grit that made the game stand out doesn’t get diluted in the process. Kinda ironic how a game about high-stakes realism has to tone down its edge, but hey—if it means more players get to experience it, maybe it’s a fair trade
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2025-06-29 18:10:07
Interesting to see how platform certification shapes game content—kinda wild that even PC gets tweaks for cross-play consistency. Hope the core tension and realism still hit hard, though Always a balancing act between creative vision and platform rules, but glad the devs are keeping it transparent. July 2025 can’t come soon enough for console players
Bekijk meer artikelen