Wuchang: Fallen Feathers is recent uitgebracht op Steam en heeft gemengde reacties van spelers. Terwijl de game een sterke lancering had met meer dan 114.000 gelijktijdige spelers, heeft het een 'Overwhelmingly Negative' beoordeling gekregen van gebruikers. Slechts 19% van de meer dan 5.100 beoordelingen zijn positief, wat meestal voorkomt bij online spellen met serverproblemen. Het probleem lijkt te liggen bij de game's prestaties op PC, vooral door de vereisten voor DLSS en FSR upscaling. Spelers ervaren haperingen en prestatieverlies, wat vaak geassocieerd wordt met Unreal Engine 5. Dit zorgt voor frustratie, vooral omdat Leenzee, de ontwikkelaar, nog geen commentaar heeft gegeven op de problemen. Voor degenen die toch willen spelen, zijn er handige gidsen beschikbaar over gamemechanieken.
Wat zijn de grootste problemen met Wuchang: Fallen Feathers op PC?De grootste problemen met Wuchang: Fallen Feathers op PC zijn performance issues, zoals haperingen en een slecht functioneren van de upscaling technologie. Veel spelers klagen dat zelfs krachtige hardware niet in staat is om de game vloeiend te laten draaien, wat leidt tot een negatieve gebruikerservaring.
Wuchang: Fallen Feathers is een action RPG geïnspireerd door de Ming-dynastie, vergelijkbaar met Bloodborne. De game is ontwikkeld door het relatief onbekende studio Leenzee, wat het nog opmerkelijker maakt dat de lancering zo een sterke interesse heeft gewekt. Fans van de Soulslike genre kunnen hier een unieke ervaring verwachten, hoewel de technische problemen de speelervaring momenteel beïnvloeden.
Reacties
Rough launch for Wuchang, huh Love the Bloodborne vibes, but UE5 stutters are killing the mood—hope the devs can patch it up soon.
Big player count but even bigger performance issues—classic case of ‘great potential, needs polish.’ Fingers crossed for those updates