Starfield is een "goed spel" volgens voormalig designer Bruce Nesmith, maar het haalt niet de kwaliteit van Fallout of Elder Scrolls, voornamelijk door het gebruik van procedural generation en de inherente saaiheid van de ruimte. Nesmith bespreekt dat, hoewel hij trots is op het werk dat in Starfield is gestoken, de verwachtingen waren te hoog voor de debuutserie van Bethesda in meer dan 25 jaar. Hij gelooft dat de ervaring van het spel minder opwindend was, vooral omdat de verschillende planeten te veel op elkaar leken. Ook heeft hij kritiek op de beperkte diversiteit in tegenstanders in het spel.
Ondanks de gemengde reacties blijft Starfield populair en er zijn al geruchten over een PS5-release en nieuwe DLC-inhoud. Zelfs na twee jaar na de lancering blijft Bethesda zijn community betrekken door updates en teasers te delen.
Wat zijn de belangrijkste kritiekpunten op Starfield volgens de voormalige designer?De belangrijkste kritiekpunten zijn het gebruik van procedural generation, waardoor de planeten op elkaar leken, en de beperkte variƫteit aan tegenstanders, wat de algehele ervaring minder spannend maakte.
Starfield, ontwikkeld door Bethesda Game Studios, is het eerste nieuwe IP van de studio sinds 1996. Het spel laat spelers de ruimte verkennen met een rijke sci-fi setting. Ondanks enige controverse over de gameplay-structuur, blijft Starfield een belangrijke titel voor Bethesda, vooral gezien zijn impact op de gaminggemeenschap en de verwachtingen van fans van Fallout en Elder Scrolls.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!