Er zijn recente onthullingen over de annulering van de Wonder Woman-game die in ontwikkeling was bij Monolith Productions. De studio, bekend van Middle-earth: Shadow of Mordor, had plannen voor een nieuw IP genaamd Legacy. Dit project zou gebruik maken van de nemesis-systeemconcepten, maar Warner Bros. had geen interesse in nieuwe IP's, wat leidde tot bureaucratische verwarring en besluiteloosheid binnen het bedrijf. Uiteindelijk resulteerde dit in de annulering van Legacy, waardoor vele leidinggevenden van Monolith vertrokken en de focus verschoof naar een meer traditionele actiegame met Wonder Woman, geïnspireerd door God of War. Dit had allemaal plaats in een periode van wanbeheer binnen Warner Bros., wat deze ontwikkeling extra tragisch maakt voor gameliefhebbers.

Waarom is de Wonder Woman-game geannuleerd?

De Wonder Woman-game is geannuleerd vanwege een gebrek aan interesse van Warner Bros. in nieuwe IP's. Dit leidde tot besluiteloosheid binnen Monolith Productions en uiteindelijk tot de annulering van het project.

Wonder Woman is een iconisch personage uit de DC Comics, en haar eerste aanpassing naar een videogame was iets waar veel fans naar uitzagen. Monolith Productions had de kans om innovatieve gameplay-elementen, zoals het nemesis-systeem, opnieuw te gebruiken, wat de hype rondom het project alleen maar vergrootte. Het is jammer dat door interne problemen bij Warner Bros. deze potentieel veelbelovende game nooit het daglicht zal zien.