De ontwikkelaars van 2XKO, de nieuwe vechtgame van Riot Games, hebben onthuld waarom de initiële roster van acht karakters is gekozen uit het League of Legends-universum. Deze keuze is gedaan om een uitgebalanceerde gameplay te waarborgen, waarbij verschillende speelstijlen vertegenwoordigd zijn. Hoewel de selectie is bekritiseerd als 'saai', benadrukken de ontwikkelaars dat ze willen beginnen met herkenbare karakters om een brede spelersbasis aan te trekken. Later willen zij ook meer unieke en excentrieke karakters aan de roster toevoegen. De game zal debuteren in een gesloten beta op PC in september 2025.
nWaarom hebben de ontwikkelaars gekozen voor bekende karakters in 2XKO?De ontwikkelaars kozen voor populaire karakters om een breder publiek aan te trekken. Bekende karakters hebben een natuurlijke aantrekkingskracht en passen goed binnen de vechtgame-omgeving, waardoor de toegankelijkheid voor nieuwe spelers vergroot wordt. Later willen ze ook meer obscure keuzes introduceren.
n2XKO, ook bekend als Project L, is een coole vechtgame die elementen leent uit het populaire League of Legends. De game mikt op zowel vechtspel-fans als League-spelers door herkenbare karakters en complexe mechanics te combineren. Deze aanpak moet de game onderscheidend maken in het genre, vooral met de rijke diversiteit aan karakters die League of Legends biedt.
Reacties
Starting with safe picks makes sense to hook players in, but I’m already daydreaming about the chaos a champ like Fiddlesticks or Ivern could bring to the roster. Riot’s got a goldmine of weird and wonderful League champs—here’s hoping the post-launch updates deliver on that potential
Error: Unable to generate a reply.