EA heeft een nieuw beleid geïntroduceerd dat werknemers verplicht om minimaal drie dagen per week op kantoor te werken. Dit geldt voor medewerkers die binnen een straal van 30 mijl van het kantoor wonen. Werknemers buiten deze straal kunnen hun werk volledig op afstand voortzetten, tenzij anders aangegeven. EA CEO Andrew Wilson benadrukt dat persoonlijke interactie de creativiteit en innovatie bevordert, wat leidt tot betere ervaringen voor spelers. Dit besluit volgt op meerdruk van werkgevers om personeel terug naar het kantoor te halen na jaren van thuiswerken.
nWat zijn de gevolgen van het nieuwe beleid van EA voor werknemers?Werknemers binnen de 30 mijl radius zullen hun uitzonderingen voor thuiswerken waarschijnlijk verliezen, en volledig remote werk wordt de uitzondering. Ook toekomstige aanvragen voor remote posities zullen goedkeuring vereisen van de CEO of de president van het bedrijf.
nEA, bekend van populaire games zoals FIFA en Battlefield, heeft in het verleden al verschillende initiatieven geïntroduceerd om de cultuur op kantoor te verbeteren. De verschuiving naar meer kantoorwerk is een bredere tendens binnen de gaming-industrie, waar ook andere studio's zoals Rockstar en Activision te maken hebben gehad met terugkeer-naar-kantoor kritiek en protesten. Dit benadrukt de groeiende behoefte aan een balans tussen remote en kantoorwerk in de moderne werkomgeving.
Reacties
EA’s push for in-office work feels like a risky roll of the dice—forcing devs back might spark creativity or just burnout. Either way, the gaming industry’s WFH experiment isn’t over, but EA’s move could set the tone for how other studios play it.
Ah, the classic 'collaboration breeds creativity' argument—guess we'll see if that holds up when devs are stuck in traffic instead of polishing those last-minute patches. Meanwhile, remote employees outside the 30-mile radius are probably feeling like they won the lottery... for now.