Eerste blik: Liam Hemsworth als Geralt in Witcher Seizoen 4

May 22, 2024 3:33 PM

Netflix heeft de eerste officiële foto vrijgegeven van Liam Hemsworth als Geralt of Rivia in The Witcher seizoen 4. Dit komt na gelekte foto's van de set die de nieuwe acteur in de iconische rol lieten zien. Hemsworth, bekend van The Hunger Games en Independence Day: Resurgence, vertoont het karakteristieke humeurige uiterlijk van Geralt. Showrunner Lauren S. Hissrich prijst Hemsworth om zijn passie en energie voor de rol, en de cast en crew zijn enthousiast over wat hij heeft gebracht vanaf dag één. The Witcher vervolgt zonder Henry Cavill, die na drie seizoenen vertrok. De kritische ontvangst van de serie is wisselend geweest, met beoordelingen tussen 5/10 en 7/10.

Waarom verliet Henry Cavill The Witcher na drie seizoenen?n

Henry Cavill heeft geen expliciete reden gegeven voor zijn vertrek, maar hij gaf in november 2021 aan dat hij toegewijd was aan een zeven seizoenen durende run van The Witcher, zolang ze geweldige verhalen konden blijven vertellen die het werk van Sapkowski eren.

The Witcher is gebaseerd op de populaire boekenreeks van de Poolse auteur Andrzej Sapkowski. De serie volgt Geralt of Rivia, een monsterjager die worstelt met zijn rol in een wereld vol politieke intriges, magische bedreigingen en morele dilemma's. De overgang van Cavill naar Hemsworth is een grote verandering voor fans van de serie, die smachtend uitkijken naar hoe de nieuwe acteur zich zal manifesteren in deze complexe en geliefde rol.