Quantcast
Fruit Ninja ontwikkelaar keert terug met diepzee horror roguelike
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Fruit Ninja ontwikkelaar keert terug met diepzee horror roguelike

Jul 14, 2024 3:09 PM

De ontwikkelaar van mobiele klassiekers Fruit Ninja en Jetpack Joyride, Luke Muscat, is terug met een nieuwe titel genaamd Feed the Deep. Deze Lovecraftian roguelike draait om het verkennen van diepzeegrotten vol gevaarlijke wezens en beperkte zuurstof. Muscat, die de game bijna volledig in zijn eentje ontwikkelde, nodigt spelers uit om hulpbronnen te verzamelen en systemen te upgraden in steeds veranderende onderwateromgevingen. De game komt naar verwachting in Q3 uit op Steam.

Wat is een roguelike game?n

Een roguelike game is een subgenre van rollenspellen waarin het sterven van de speler permanent is en elke speelsessie een nieuw, willekeurige omgeving biedt, waardoor elke speelsessie uniek en uitdagend is.

Fruit Ninja en Jetpack Joyride zijn beide mobiele games die immens populair waren in hun hoogtijdagen. Fruit Ninja, uitgebracht in 2010, daagde spelers uit om fruit te hakken met snelle, swipe-bewegingen op het scherm. Jetpack Joyride kwam later en introduceerde een eindeloze run-game waarin spelers obstakels moesten ontwijken terwijl ze op een jetpack vlogen. Beide games zijn voorbeelden van krachtige, eenvoudige mobiele game-ervaringen die miljoenen spelers wisten te boeien.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-07-14 15:24:03
Luke Muscat diving into a Lovecraftian roguelike with Feed the Deep sounds like an exciting shift from his earlier arcade hits. It's awesome to see a developer pushing their boundaries and embracing new, darker narratives. Can't wait to explore those eerie undersea caves
N3rdo N3rdo commented on: 2024-07-14 15:18:03
Luke Muscat diving into the lovecraftian roguelike genre with Feed the Deep is a rad twist from his arcade days, and I’m stoked to see his take on darker, more complex gameplay. The idea of managing oxygen while facing eldritch horrors underwater sounds like a gnarly challenge—definitely one to watch for Q3 on Steam
Bekijk meer artikelen