Gelekt: nieuw pixel feest in Five Nights Freddys

Jan 24, 2024 3:42 PM

Fans van de spannende indie horrorsensatie Five Nights at Freddy's (FNAF) kunnen zich opmaken voor een nieuwe titel in de reeks. Scott Cawthon, de schepper van FNAF, heeft onlangs op Reddit toestemming gegeven om vrijuit te praten over een gelekt project. Dit is een zijstap voor de franchise met een 16-bit pixel art-stijl en side-scrolling gameplay. Het spel zal elementen bevatten uit het Fazbear Frights-verhaal 'Into the Pit' en speelt zich af in Jeff’s Pizza, waar de personages Oswald en zijn vader te zien zijn.

De ontwikkeling van dit nieuwe spel, nog zonder officiële aankondiging, is in handen van Mega Cat Studios, bekend van WrestleQuest. Cawthon heeft het over een tiende verjaardagsspel, wat wijst op een verwachte release rond augustus 2023, in lijn met de viering van het tienjarige jubileum van FNAF. Daarnaast is er nieuws over de mogelijkheid van een tweede FNAF-film na het succes van de eerste film, en de verwijdering van een officiële FNAF Roblox-game, die volgens Cawthon een 'enorme misstap' was.

Wanneer komt het nieuwe Five Nights at Freddy's spel uit?

Hoewel er nog geen officiële uitgavedatum is aangekondigd, suggereert Cawthon dat het nieuwe FNAF-spel rond augustus 2023 uit zou kunnen komen ter ere van het tienjarige bestaan van de serie.

Extra achtergrondinformatie: Five Nights at Freddy's is een indie videogameserie ontwikkeld door Scott Cawthon. De serie staat bekend om zijn unieke mix van horror, survival en point-and-click gameplay. Spelers worden uitgedaagd om meerdere nachten te overleven terwijl ze belaagd worden door kwaadaardige animatronics. Sinds de oorspronkelijke release in 2014, heeft FNAF zich uitgebreid naar meerdere games, boeken en merchandise, en zelfs een filmadaptatie, en geniet het nu een cultstatus onder horrorliefhebbers.