Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

nieuwe Unity CEO streeft naar grote veranderingen met Unity 6 release

Oct 17, 2024 1:59 PM

Unity 6, de nieuwste versie van de populaire game-engine, is wereldwijd gelanceerd op 17 oktober. Na een turbulent jaar hoopt Unity, dat onder andere bekend is van spellen zoals Genshin Impact en Hollow Knight: Silksong, een nieuwe fase in te luiden. Het bedrijf heeft in het afgelopen jaar aanzienlijke problemen ervaren door een controversiële wijziging in het prijsmodel, wat leidde tot het vertrek van CEO John Riccitiello en het verlies van vertrouwen van ontwikkelaars. Unity begon 2024 met het ontslaan van ongeveer 1.800 medewerkers, maar heeft nu een nieuwe CEO, Matthew Bromberg, die zegt dat de lancering van Unity 6 een resetmoment voor het bedrijf is. Hij benadrukt de noodzaak om stabiliteit en lange termijn ondersteuning te bieden en wil samen met ontwikkelaars het vertrouwen herstellen. Unity 6 is ontworpen om beter samen te werken met AI-tools, wat volgens Bromberg cruciaal is voor de toekomst van game-ontwikkeling.

Wat zijn de belangrijkste veranderingen in Unity 6?

Unity 6 biedt ontwikkelaars meer stabiliteit, long-term support en continue updates. Het bedrijf heeft ook de controversiële Runtime Fee geschrapt, wat helpt om de relatie met de ontwikkelaars te herstellen. Verder is Unity 6 ontworpen om beter samen te werken met bestaande AI-tools, waarmee game-ontwikkeling efficiënter kan worden gemaakt.

Unity is een van de meest gebruikte game-engines ter wereld en heeft de game-industrie al meer dan 20 jaar ondersteund. De engine wordt gebruikt door miljoenen ontwikkelaars en is de basis voor meer dan 70% van de top mobiele games. Met de recente wijzigingen en de focus op moderne technologieën zoals AI, hoopt Unity niet alleen zijn positie in de markt te versterken, maar ook een leidende rol te spelen in de toekomst van game-ontwikkeling.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen