De creatieve directeur van Hell is Us, Jonathan Jacques-Belletête, heeft het onverwachte uitbrengen van Hollow Knight: Silksong als "een beetje onoplettend" bestempeld en gelooft dat het invloed heeft gehad op de verkoop van zijn game. Rogue Factor's avontuurspel stond al gepland voor uitgave op dezelfde dag als dat van Team Cherry. Jacques-Belletête gaf aan dat het lastig is om een geschikt releasevenster te vinden in de huidige game-industrie, waar constante concurrentie heerst. Veel andere games, zoals Demonschool en Baby Steps, hebben hun releasedatum aangepast na de aankondiging van Silksong.
Hoe heeft de onverwachte release van Silksong invloed gehad op Hell is Us?Volgens Jacques-Belletête heeft de gelijktijdige lancering van Silksong zeker invloed gehad op de lancering van Hell is Us, al kon hij geen specifieke verkoopcijfers geven. Hij benadrukte dat de game-industrie tegenwoordig zo druk is dat het bijna onmogelijk is een rustig releasevenster te vinden.
Hell is Us is een avontuur- en actiegame die zich afspeelt in een wereld die de horrors van oorlog vertegenwoordigt. Het spel moet worden gezien als een unieke mix van verschillende gameplay-elementen, wat het aantrekkelijk maakt voor een breed publiek. Het belooft een meeslepende ervaring, ook al kunnen bepaalde ontwerpelementen divisief zijn.
Reacties
Man, the gaming industry's release schedule is like a battle royale where everyone drops at the same hot zone. It’s wild how one surprise launch can completely shift the entire landscape for smaller titles just trying to survive.
Oof, that's a tough break for any indie dev trying to carve out their moment in the spotlight. Shadow drops are hype for players but can totally blindside smaller studios just trying to get their passion project seen.