Resident Evil: Requiem is de nieuwste titel in de iconische horrorreeks en ontwikkelaars geven toe dat ze niet zeker weten of de game daadwerkelijk eng is. Directeur Koshi Nakanishi en producent Masato Kumazawa hebben onthuld dat de evolutie van de serie hen heeft doen twijfelen aan wat nu als eng wordt ervaren. Ze hebben geprobeerd om een balans te vinden tussen actie en horror, en streven naar een terugkeer naar de survival horror wortels van Resident Evil 2. De nieuwe protagonist, Grace, staat tegenover de meer actiegerichte Leon S. Kennedy, wat een andere sfeer en benadering van horror met zich meebrengt. De ontwikkelaars erkennen dat de uitdaging is om angstige elementen te creƫren zonder in de val te trappen van overvloedige actie zoals in eerdere titels.
Is Resident Evil: Requiem echt eng?De ontwikkelaars zijn zich niet volledig bewust van wat nu als angstaanjagend wordt ervaren vanwege hun langdurige betrokkenheid bij de serie. Ze zijn benieuwd naar de reacties van het publiek om te bepalen of de game echt spooky is of niet.
Resident Evil is opgericht in 1996 en staat bekend als een pionier in het horrorgenre binnen videogames. De serie heeft door de jaren heen verschillende stijlen en benaderingen van gameplay verkend, van survival horror tot meer actiegerichte gameplay. Resident Evil: Requiem hoopt een balans te vinden tussen deze stijlen en gamers weer aan te spreken met een vernieuwde focus op de angstige elementen die de serie zo iconisch maakten.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!