De uitvoerend producent van Everwild, Louise O'Connor, heeft na de annulering van het langdurige project van Rare een nieuwe functie gekregen bij Xbox Game Studios. Na een reeks ontslagen bij Microsoft in juli, werd Everwild geannuleerd, wat leidde tot het verlies van meerdere banen bij de Britse studio. O'Connor, die 25 jaar bij Rare werkte, is nu de chief of staff bij Xbox Game Studios. Haar carrière bij Rare begon met Conker's Bad Fur Day op de N64 en ze speelde een cruciale rol in animatie en innovatie binnen de studio. Everwild werd in 2019 aangekondigd als een veelbelovend project, maar na een trailer in 2020 kwamen er weinig updates gevolgd door de annulering.

nWaarom is de annulering van Everwild belangrijk voor de gamingindustrie?

De annulering van Everwild weerspiegelt de grote veranderingen en uitdagingen binnen de gamingindustrie, vooral bij grote bedrijven zoals Microsoft. Die veranderingen kunnen impact hebben op toekomstige projecten en de betrokkenheid van ontwikkelaars in de industrie.

Het is belangrijk om te weten dat Everwild, dat werd aangekondigd als een magisch avontuur met een focus op natuur en interactie, oorspronkelijk hoge verwachtingen had. Fans en gamers keken ernaar uit om de unieke wereld van Rare te verkennen, maar de annulering laat een grote leegte achter, niet alleen voor de studio maar ook voor de gaminggemeenschap.