Sega heeft ooit het idee van YakuzaLike a Dragon afgewezen

May 27, 2024 1:37 PM

De "Yakuza/Like a Dragon" spellenreeks is tegenwoordig een groot succes, maar volgens de bedenker Toshihiro Nagoshi werd de game aanvankelijk resoluut afgewezen door Sega. Het bedrijf wilde zich in de vroege jaren 2000 richten op familievriendelijke spellen, waardoor Nagoshi moeite had om zijn spel over de Japanse onderwereld goedgekeurd te krijgen. Volgens Nagoshi leidde deze mindset van het massaal aanspreken niet tot oplossingen en werd zijn voorstel meerdere keren afgezwakt door de producenten. Ondanks de aanvankelijke afwijzingen slaagde Nagoshi er na drie pogingen in om Sega overtuigd te krijgen, zij het met onorthodoxe middelen. Het eerste "Yakuza" spel werd in 2005 uitgebracht voor de PlayStation 2, ontwikkeld door Sega's CS1 Research and Development team, nu beter bekend als Ryū ga Gotoku Studio. De franchise is uitgegroeid tot een hit met acht hoofdspellen en talloze spin-offs. IGN gaf het laatste spel "Like a Dragon: Infinite Wealth" een beoordeling van 9/10 en noemde het een van de beste games in de hele reeks.

Waarom werd Yakuza oorspronkelijk afgewezen door Sega?n

Sega wilde in eerste instantie spellen maken die een breed publiek, inclusief kinderen en vrouwen, zouden aanspreken. "Yakuza" viel buiten deze visie omdat het over de Japanse criminele onderwereld ging, wat niet geschikt werd geacht voor een familiepubliek.

"Yakuza", ook bekend als "Ryū ga Gotoku" in Japan, is een actie-avonturenspel dat zich afspeelt in het criminele onderwereld van Japan. Het eerste spel debuteerde in 2005 en combineerde intensieve vechtpartijen met een diepgaand verhaal. Spelers volgen het leven van Kazuma Kiryu, een voormalige yakuza-lid, terwijl hij navigeert door de duistere straten van Kamurocho. De reeks is befaamd om zijn complexe personages, meeslepende verhaallijnen en rijke sfeer, en heeft een toegewijde fanbase opgebouwd. "Like a Dragon: Infinite Wealth" is de nieuwste toevoeging aan de serie en heeft lovende recensies ontvangen voor zijn turn-based gevechtssysteem en boeiende gameplay.