Sega heeft aangekondigd dat hun nieuwe Crazy Taxi reboot een open-world en massively multiplayer spel zal zijn. Dit is een flinke verandering ten opzichte van de klassieke arcade-stijl van eerdere Crazy Taxi games. Volgens een interview met series producer Kenji Kanno, is het doel om de klassieke Crazy Taxi-chaos te behouden, maar tegelijkertijd nieuwe mechanieken te introduceren. Er wordt gewerkt aan realistische stadskaarten, een pretpark-achtige map en een gebied geïnspireerd door de westkust van de VS. Het spel is nog in ontwikkeling en multiplayer is nog in de testfase. Sega wil van deze reboot een triple-A titel maken en heeft verschillende vacatures geplaatst om een groot succes te kunnen bereiken.

Hoe zal de open-world en multiplayer aanpak de klassieke Crazy Taxi-gameplay beïnvloeden?n

De open-world aanpak zal waarschijnlijk zorgen voor een grotere en meer immersieve spelomgeving, waarin spelers meer vrijheid hebben om rond te rijden en verschillende missies te voltooien. De multiplayer component kan zorgen voor meer dynamiek en competitie tussen spelers, wat een nieuwe dimensie toevoegt aan de klassieke Crazy Taxi-ervaring.

Crazy Taxi werd oorspronkelijk uitgebracht in 1999 als een arcadespel en werd later geport naar verschillende consoles zoals de Dreamcast, PlayStation 2, en Xbox. Het spel draait om het zo snel mogelijk vervoeren van passagiers naar hun bestemming, waarbij spelers door verkeersdrukte moeten navigeren en verschillende stunts moeten uitvoeren om bonussen te verdienen. De serie staat bekend om zijn snelle gameplay en kenmerkende soundtrack, met bijdragen van bands zoals The Offspring en Bad Religion.