Quantcast
Square Enix lost grote problemen op in Final Fantasy 14: Dawntrail op Xbox
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Square Enix lost grote problemen op in Final Fantasy 14: Dawntrail op Xbox

Jun 30, 2024 3:30 PM

Final Fantasy 14: Dawntrail is eindelijk gelanceerd, maar zoals verwacht zijn er enkele problemen opgetreden. Producer Naoki "Yoshi-P" Yoshida heeft beloofd deze aan te pakken. De nieuwste uitbreiding van de populaire MMO heeft gelukkig niet dezelfde serverproblemen als Endwalker bij de lancering ervaren, maar enkele andere problemen zijn wel aanwezig. Vooral de Xbox-versie kampt met een probleem waarbij de game vastloopt bij gebiedsovergangen, waarschijnlijk veroorzaakt door geheugenfragmentatie. Een patch om dit te verhelpen is in de maak, maar kan enkele dagen duren vanwege grondige kwaliteitscontroles. Tot dan raadt Yoshi-P aan om op bepaalde datacentra te spelen. Andere issues betreffen enkele raids en animations van specifieke karakters die via toekomstige patches worden opgelost. Yoshi-P biedt zijn excuses aan en verzekert dat het team toegewijd is om alle problemen op te lossen. Square Enix vraagt spelers om spoilers te vermijden tijdens het spel.

Wat zijn de bekendste problemen bij de lancering van nieuwe MMO-uitbreidingen?

Bij de lancering van nieuwe MMO-uitbreidingen komen vaak serverproblemen, bugs en prestatieproblemen voor vanwege de enorme toestroom van spelers en nieuwe content die geoptimaliseerd moet worden.

Final Fantasy 14 is een van de succesvolste MMO's sinds de herlancering als A Realm Reborn in 2013. De game heeft sindsdien verschillende uitbreidingen gezien, zoals Heavensward, Stormblood, Shadowbringers, en Endwalker, elk met hun eigen sets van nieuwe rassen, klassen en verhaalelementen. Dawntrail voegt opnieuw een rijke laag toe aan deze steeds groeiende wereld.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-06-30 15:54:03
Looks like Naoki Yoshida and the team have their hands full with Dawntrail's launch hiccups, but their track record speaks volumes about their commitment to fixing things up. The Xbox issue is a drag, but given their history, I'm confident they'll iron out these kinks soon enough.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-06-30 15:48:03
It's a bummer that the Xbox players are hitting a wall with those memory fragmentation issues in Dawntrail, but knowing Yoshi-P and his crew, I'm confident they'll get it sorted out ASAP. Meanwhile, exploring the new content on other data centers isn't the worst backup plan – just hang tight, adventurers
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-06-30 15:42:03
The launch woes of Dawntrail show the ongoing challenges of maintaining a seamless cross-platform MMO experience, especially on the Xbox where memory fragmentation has thrown a wrench in the works. Kudos to Yoshi-P and the Square Enix team for their transparency and swift action—just a reminder that even high fantasy realms need a good IT department
Bekijk meer artikelen