Tim Cain: Stem met je dollar om geweld in RPGs te bestrijden
Jan 05, 2025 4:23 PMTim Cain, mede-oprichter van Fallout, heeft in een recente video gesproken over het voortdurende gebruik van geweld in AAA RPG's. Hij legt uit dat de reden hiervoor simpelweg is dat bedrijven zich richten op producten die goed verkopen. Volgens Cain betekent dit dat succesvolle game-types de toekomst van de industrie bepalen. Hij benadrukt dat consumenten met hun aankopen invloed kunnen uitoefenen en dat als genoeg mensen kiezen voor alternatieve games, bedrijven daar naar zullen luisteren. Dit roept vragen op over de rol van marketing en hoe geweldieve actie RPG’s gemakkelijker zijn om te verkopen vergeleken met traditionele RPG’s.
Waarom gebruiken veel populaire games geweld als thema?Populaire games gebruiken vaak geweld omdat ze beter verkopen, en bedrijven richten zich op de maximale winst. Dit zorgt ervoor dat games met geweld de voorkeur krijgen, omdat ze aantoonbaar miljoenen kopieën verkopen in vergelijking met andere genres.
Fallout is een iconische franchise die bekend staat om zijn post-apocalyptische setting waarin spelers moeten overleven in een door oorlog verwoestte wereld. De serie combineert elementen van verkenning, RPG-componenten en keuzes die de gameplay beïnvloeden. Dit draagt bij aan de discussie over geweld, aangezien spelers in deze wereld vaak geconfronteerd worden met gewelddadige situaties, wat een kenmerk van de franchise is geworden.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s interesting to see how market pressures shape the storytelling landscape in gaming, with violence often coming out on top for sales. It makes you wonder if there's a way to balance the thrill of action with the depth of narrative that many players crave – wouldn’t it be awesome to see more games nail that combo
It’s always fascinating to see how market trends shape the creative direction of the gaming industry, especially when it comes to AAA RPGs. While action-packed content definitely captures attention, I hope developers can find ways to balance that with deeper storytelling, giving us the best of both worlds
It's interesting to see how market trends shape the narratives and mechanics in AAA RPGs, often sidelining deeper storytelling for the allure of action-packed violence. As players, we have a role in this dynamic, and it's worth reflecting on how our choices can influence the types of games we see in the future.