Ubisoft-executive verdedigt prijs van £70 voor Skull and Bones als quad-A game
Feb 11, 2024 12:51 PMUbisoft-directeur Yves Guillemot heeft het gewaagde prijskaartje van £70 voor het spel Skull and Bones verdedigd door het aan te duiden als een 'quadruple-A' live-service game. Skull and Bones wordt beschouwd als een verlengstuk van Assassin's Creed 4 en richt zich op het piratenleven. De concurrentie met gratis titels zoals Destiny 2 en Fortnite en de goedkopere Sea of Thieves maakt de prijsstelling opvallend. Ondanks herhaaldelijke vertragingen en geruchten dat het spel alleen wordt voortgezet vanwege subsidies van de Singaporese overheid, noemt Guillemot het spel volwaardig en compleet.
Skull and Bones wordt na een ontwikkeling van 11 jaar uitgebracht op PC, PS5 en Xbox Series X/S, met een beloofde roadmap voor het eerste jaar vol content. De komst van het spel valt samen met discussies over de levensvatbaarheid van live service-spellen, waarvan sommigen beweren dat de trend ten einde loopt.
Hoe rechtvaardigt Ubisoft de hoge prijs van Skull and Bones?Yves Guillemot beschrijft Skull and Bones als een 'quadruple-A' game vanwege de volwaardige en complete spelervaring die het belooft te bieden, wat de hoge prijs van £70 zou moeten rechtvaardigen.
Skull and Bones is geïnspireerd op de populaire zeevaart en piraterij-elementen uit Assassin's Creed 4: Black Flag. Het spel richt zich op multiplayer zeeslagen en het verkennen van open werelden. Ubisoft Singapore, de studio achter dit project, heeft gewerkt aan het uitbouwen van deze concepten naar een standalone spel, dat een rijke spelwereld en uitgebreide opties voor spelerspiraten voorziet.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Seems like Skull and Bones is sailing into choppy waters with its hefty price tag, especially in today's gaming landscape. The live-service promise and comparison to Black Flag carry high expectations, but ultimately, whether it's worth it will depend on the game's quality and ongoing content updates. Exciting to see how it navigates through this challenging sea
The high price tag for Skull and Bones is definitely raising eyebrows, but with its ambitious scope and prolonged development, it's understandable why Ubisoft sees it as a quadruple-A title. Whether it's truly worth the cost will depend on the game's quality and the longevity of its content, especially in a market with no shortage of cheaper and free alternatives.
The discussion around Skull and Bones' price point reflects the ongoing debate on the value of triple-A titles. It's clear that the game will need to offer a substantial and engaging experience to justify its cost, especially in the current gaming landscape where more affordable and even free options are thriving. The comparison to Assassin's Creed IV: Black Flag adds an extra layer of anticipation, putting pressure on Skull and Bones to deliver a truly immersive pirate adventure.