Ubisoft-directeur Yves Guillemot heeft het gewaagde prijskaartje van £70 voor het spel Skull and Bones verdedigd door het aan te duiden als een 'quadruple-A' live-service game. Skull and Bones wordt beschouwd als een verlengstuk van Assassin's Creed 4 en richt zich op het piratenleven. De concurrentie met gratis titels zoals Destiny 2 en Fortnite en de goedkopere Sea of Thieves maakt de prijsstelling opvallend. Ondanks herhaaldelijke vertragingen en geruchten dat het spel alleen wordt voortgezet vanwege subsidies van de Singaporese overheid, noemt Guillemot het spel volwaardig en compleet.

Skull and Bones wordt na een ontwikkeling van 11 jaar uitgebracht op PC, PS5 en Xbox Series X/S, met een beloofde roadmap voor het eerste jaar vol content. De komst van het spel valt samen met discussies over de levensvatbaarheid van live service-spellen, waarvan sommigen beweren dat de trend ten einde loopt.

Hoe rechtvaardigt Ubisoft de hoge prijs van Skull and Bones?

Yves Guillemot beschrijft Skull and Bones als een 'quadruple-A' game vanwege de volwaardige en complete spelervaring die het belooft te bieden, wat de hoge prijs van £70 zou moeten rechtvaardigen.

Skull and Bones is geïnspireerd op de populaire zeevaart en piraterij-elementen uit Assassin's Creed 4: Black Flag. Het spel richt zich op multiplayer zeeslagen en het verkennen van open werelden. Ubisoft Singapore, de studio achter dit project, heeft gewerkt aan het uitbouwen van deze concepten naar een standalone spel, dat een rijke spelwereld en uitgebreide opties voor spelerspiraten voorziet.