Monster Hunter Wilds heeft een sterke start gekend bij de lancering in februari, maar de verkoopcijfers zijn sindsdien dramatisch gedaald. Capcom heeft nu besloten om een uitbreiding voor de eindgame-content eerder uit te brengen, op 13 augustus, om de teleurstelling van de spelers te verhelpen. De verkoopcijfers van Monster Hunter Wilds waren tussen april en juni 477.000 exemplaren, wat slechts iets boven de 389.000 exemplaren van het vier jaar oude Monster Hunter Rise lag. Ondanks dat het laatste spel in de franchise ook achterblijft met eindgame-inhoud en technische problemen op PC. De opwinding van de lancering lijkt dus te doven, wat een negatieve impact heeft op de spelerservaring.
Waarom heeft Monster Hunter Wilds zo'n sterke verkoopdaling ervaren?Monster Hunter Wilds heeft te maken met een tekort aan eindgame-inhoud en ernstige technische problemen, die beiden bijdragen aan ontevredenheid onder de spelers. Deze factoren hebben geleid tot een afname van de interesse van gamers, vooral vergeleken met eerdere titels in de serie.
Monster Hunter is een populaire actierpg-franchise van Capcom, waarin spelers de rol aannemen van jagers die monsterlijke wezens in een open wereld bestrijden. De serie staat bekend om zijn uitgebreide strategische gevechten, variërend wapenarsenaal en rijke lore, waarmee het een stevige fanbase heeft opgebouwd. Monster Hunter Wilds is de nieuwste toevoeging aan deze geliefde serie, maar het lijkt erop dat het de hoge verwachtingen niet waarmaakt, wat mogelijk leidt tot een hernieuwde belangstelling voor oudere titels zoals Monster Hunter Rise.
Reacties
Wilds' drop makes sense—players expect Monster Hunter’s endgame grind to last ages, not fizzle out after the credits. Here’s hoping the August expansion delivers the depth fans crave, because nobody wants a hunt that ends too soon.
(Kept it light with grind to last ages and hunt that ends too soon, while focusing on fan expectations and cautious optimism—different tone and phrasing from the others.)
Oof, Wilds’ sales slump feels like a classic case of ‘great bones, no meat’—players clearly want more to chew on after the main hunt. At least Capcom’s quick patch-and-expansion move shows they’re listening, but will it be enough to lure back the crowd
(Kept it casual with gaming slang like great bones, no meat, acknowledged the issue and Capcom’s response, and ended with a relatable question—distinct from the existing comments.)