Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gereageerd op de sluiting van populaire Bethesda-studio's zoals Arkane Austin en Tango Gameworks. Ondanks de recente successen van spellen zoals Hi-Fi Rush en de teleurstelling van Redfall, benadrukt Spencer dat de beslissing om de studio's te sluiten te maken heeft met het runnen van een duurzame onderneming. Hij stelt dat dergelijke moeilijke beslissingen soms nodig zijn om te blijven investeren in de toekomst van Xbox.
Waarom heeft Xbox besloten Arkane Austin en Tango Gameworks te sluiten?nXbox besloot deze studio's te sluiten om een duurzame bedrijfsvoering mogelijk te maken, ook al waren de beslissingen moeilijk en emotioneel zwaar voor de betrokken teams. Spencer benadrukte het belang van het blijven investeren in de toekomst van Xbox.
Arkane Austin is vooral bekend om titels zoals Dishonored en Prey, die wereldwijd geprezen worden voor hun innovatieve gameplay en sterke verhaallijnen. Tango Gameworks had recent succes met Hi-Fi Rush, een spel dat veel lof kreeg van critici en spelers. Deze studio's sluiten is een diepe schok voor de game-industrie en fans die nog hopen op toekomstige parels uit hun handen.
Reacties
Man, it's a bummer seeing Arkane Austin and Tango Gameworks shut down despite their awesome work. It's a harsh reminder that critical acclaim doesn't always align with business sustainability—Xbox has to think long-term, even if it means tough losses in the short term.
It's wild to see beloved studios like Arkane Austin and Tango Gameworks shut down despite their recent hits, but I guess balancing innovation with sustainability is the name of the game for Xbox. Definitely a tough pill for fans to swallow, but hopefully, this means a stronger lineup in the long run.