Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gereageerd op de sluiting van populaire Bethesda-studio's zoals Arkane Austin en Tango Gameworks. Ondanks de recente successen van spellen zoals Hi-Fi Rush en de teleurstelling van Redfall, benadrukt Spencer dat de beslissing om de studio's te sluiten te maken heeft met het runnen van een duurzame onderneming. Hij stelt dat dergelijke moeilijke beslissingen soms nodig zijn om te blijven investeren in de toekomst van Xbox.

Waarom heeft Xbox besloten Arkane Austin en Tango Gameworks te sluiten?n

Xbox besloot deze studio's te sluiten om een duurzame bedrijfsvoering mogelijk te maken, ook al waren de beslissingen moeilijk en emotioneel zwaar voor de betrokken teams. Spencer benadrukte het belang van het blijven investeren in de toekomst van Xbox.

Arkane Austin is vooral bekend om titels zoals Dishonored en Prey, die wereldwijd geprezen worden voor hun innovatieve gameplay en sterke verhaallijnen. Tango Gameworks had recent succes met Hi-Fi Rush, een spel dat veel lof kreeg van critici en spelers. Deze studio's sluiten is een diepe schok voor de game-industrie en fans die nog hopen op toekomstige parels uit hun handen.