XDefiant update blokkeert PS5-exploits voor sluipen

Jun 04, 2024 1:24 PM

Ubisoft San Francisco heeft een nieuwe update uitgebracht voor de gratis te downloaden shooter XDefiant, die een reeks problemen aanpakt op alle platforms. De XDefiant Y1S0.2 patch lost onder andere problemen op binnen sociale gameplay en andere delen van het spel. Een opvallende verandering is specifiek voor de PlayStation 5: Een bug werd verholpen waardoor spelers ongeoorloofde plekken konden bereiken via PS5 Activities. XDefiant lanceerde zijn pre-season afgelopen maand en kreeg positieve feedback van fans die op zoek waren naar een old-school shooterervaring. Volgens insider rapporten bereikte XDefiant 1,5 miljoen spelers binnen enkele uren na lancering. Ubisoft hoopt dat XDefiant populair genoeg blijft om hun free-to-play live service rendabel te maken in 2024 en verder, terwijl Activision naar verluidt de release van Call of Duty Black Ops 6 voorbereidt voor eind oktober.

Waarom is XDefiant niet beschikbaar op Steam?

XDefiant is momenteel niet beschikbaar op Steam omdat Ubisoft mogelijk ervoor kiest om het via hun eigen platformen, zoals Ubisoft Connect, te distribueren. Dit kan een strategische beslissing zijn om meer controle te behouden over de spelervaring en de inkomsten.

XDefiant is ontwikkeld door Ubisoft San Francisco en is bedoeld als concurrent voor Call of Duty. Het spel kreeg een beoordeling van 7/10 van IGN, waarbij de positieve elementen zoals de basisprincipes werden geprezen, maar gemengde meningen ontstonden door conflicterende ideeën en mechanieken. Het spel heeft al een indrukwekkend aantal spelers aangetrokken, wat doet vermoeden dat het een blijvende impact kan hebben in de competitieve shooter-gemeenschap.