Riot Games heeft bevestigd dat hun aanstaande vechtspel 2XKO, dat op 9 september in een gesloten beta zal verschijnen, voortkomt uit een langdurig ontwikkelingsproces. De game is in 2016 in ontwikkeling gegaan, maar werd officieel aangekondigd in februari 2024. Het oorspronkelijke idee voor een 1v1-vechtspel is veranderd naar een 2v2-duo spel om de gameplay toegankelijker te maken voor nieuwe spelers. Ontwikkelaars Tom Cannon en Shaun Rivera reflecteren op de vroegere onthulling van Project L en de gevolgen ervan voor de verwachtingen van de spelers. Ze geloven dat de integere communicatie met de fanbase essentieel is geweest, ondanks de lange wachtperiode voor de release.

Was de onthulling van 2XKO te vroeg?

De ontwikkelaars denken niet dat ze de onthulling hadden moeten uitstellen. Tom Cannon merkt op dat de vroege feedback van spelers hen heeft geholpen om de game te verbeteren en aan te passen naar de wensen van de community. Ze zijn nu enthousiast om de game op 9 september eindelijk aan het publiek te presenteren.

2XKO, eerder bekend als Project L, is een game die voortbouwt op de ervaringen en technologie van Radiant Entertainment, de studio die bekend is om Rising Thunder. Met de focus op soepelere gameplay en een unieke 2v2 opzet, streeft Riot ernaar om zowel nieuwe spelers als veteranen aan te spreken, met eenvoudigere mechanics en innovatieve speelstijlen. Dit moet helpen om een breder publiek te trekken binnen het vechtspellen genre.