Riot Games heeft bevestigd dat hun aanstaande vechtspel 2XKO, dat op 9 september in een gesloten beta zal verschijnen, voortkomt uit een langdurig ontwikkelingsproces. De game is in 2016 in ontwikkeling gegaan, maar werd officieel aangekondigd in februari 2024. Het oorspronkelijke idee voor een 1v1-vechtspel is veranderd naar een 2v2-duo spel om de gameplay toegankelijker te maken voor nieuwe spelers. Ontwikkelaars Tom Cannon en Shaun Rivera reflecteren op de vroegere onthulling van Project L en de gevolgen ervan voor de verwachtingen van de spelers. Ze geloven dat de integere communicatie met de fanbase essentieel is geweest, ondanks de lange wachtperiode voor de release.
Was de onthulling van 2XKO te vroeg?De ontwikkelaars denken niet dat ze de onthulling hadden moeten uitstellen. Tom Cannon merkt op dat de vroege feedback van spelers hen heeft geholpen om de game te verbeteren en aan te passen naar de wensen van de community. Ze zijn nu enthousiast om de game op 9 september eindelijk aan het publiek te presenteren.
2XKO, eerder bekend als Project L, is een game die voortbouwt op de ervaringen en technologie van Radiant Entertainment, de studio die bekend is om Rising Thunder. Met de focus op soepelere gameplay en een unieke 2v2 opzet, streeft Riot ernaar om zowel nieuwe spelers als veteranen aan te spreken, met eenvoudigere mechanics en innovatieve speelstijlen. Dit moet helpen om een breder publiek te trekken binnen het vechtspellen genre.
Reacties
Honestly, Riot’s open dev approach with 2XKO is refreshing, even if the long wait tested everyone’s patience—kinda like waiting for a League champ rework but with way more hype. The 2v2 setup sounds chaotic in the best way, and if anyone can make fighting games feel welcoming, it’s Riot.
Also, low-key hoping for some wild crossover skins—imagine a fighting game where Yasuo and Jinx team up *and* look fabulous doing it. The beta can’t come soon enough
Early reveals can be a double-edged sword, but Riot's transparency with 2XKO feels like a rare win—keeping fans engaged while actually using their feedback to shape the game. That said, the wait since Project L's first tease has been brutal, so here's hoping the beta delivers the hype.
The 2v2 twist could be a game-changer for the fighting genre, especially with Riot's knack for making complex mechanics feel approachable. Just hope the balancing doesn’t turn into a League of Legends-level headache for the devs.